خطای دید

از افرادی که ناراحتی بینایی دارند اکیداْ
خواهش می کنم از مشاهده این مقاله بپرهیزند.


با سلام به تمامی دوستان و دوست داران گرافیک
در ابتدا از شما خواهش می کنم متن زیر را که به انگلیسی نوشته شده است بخوانید‌

Aoccdrnig to rscheearch at an Elingsh uinervtisy, it deosn't mttaer in waht oredr the ltteers in a wrod are in. The olny iprmoetnt tihng is taht the frist and lsat ltteers are in the rghit pclae. The rset can be a toatl mses and you can sitll raed it wouthit a porbelm. Tihs is bcuseae we do not raed ervey lteter by it slef but the wrod as a wlohe.

اگر به زبان انگلیسی مسلط باشید ، من مطمئن هستم شما ، متن بالا را به راحتی خوانده اید. در حالی که متن بالا از نظر املایی کاملاْ اشتباه می باشد. اگر دوباره به کلمات دقت کنید
مشاهده خواهید کرد که 90 درصد کلمات اشتباه می باشند. اما چرا شما به راحتی توانستید آنها را بخوانید ؟ به یک مثال دیگر توجه کنید :


بر طبق تقحیقات در دانشگاه در انگسلتان ، مشلکی ندارد که حروف در تربتب خود در یک کلمه قرار گرتفه بانشد یا خیر. مهتمرین قسمت حروف اول و آخر کمله هسنتد که می بایست در جای خود قرار گرتقه بانشد. باقی حروف می توانند به صورت نامظنم در کمله قرار بگریند ولی شما باز هم می توایند آنها را بخوایند. این بدان خاطر است که ما تک تک حروف را نمی خواینم و تنها یک کلمه را به صورت یکباره می خواینم.

خطای چشم انسان و عادت کردن آن به کلمات باعث می شود تا شما ، به راحتی متن بالا را نیز بخوانید ! با وجود اینکه پر از غلط املایی است ! حال ممکن است از خودتان سوال کنید این مبحث چه ربطی به گرافیک دارد ؟ بروید پایین صفحه ... جواب آنجاست ...
در طراحی این تصویر تماماْ از خطوط صاف و مستقیم استفاده شده است. اما شما در زمان مشاهده آن فکر می کنید خطوط میانی این تصویر قوس دارند. اگر باورتان نمی شود با خط کش
امتحان کنید !



به این تصویر هم که خوب نگاه کنید می بینید که نقطه ها حرکت می کنند !!! این یک تصویر ثابت است ، اگر باور ندارید آن را چاپ کنید (Print) و در جلوی چشماتان قرار دهید. باز هم مشاهده خواهید کرد که نقاط حرکت می کنند !!!




اونهایی که از مار می ترسند شاید با دیدن این تصویر یاد مار بیافتند !!! اما اینها همگی نقاط ثابت هستند. هیچکدام متحرک نیستند. اما چشم پرخطای شما آنها را متحرک می بیند !



خوب حالا نتیجه چیست ؟
نتیجه این است که شما الان یک معیار خطای چشم دارید که توسط آن می توانید طرحهای خیره کننده و جالبی درست نمایید که با خطای چشم انسان بسیار زیباتر دیده شوند ! گرافیک خوب چیزی نیست جز طرحی که مورد علاقه چشم انسان باشد.

این هم چند تصویر دیگر :












خوب امیدوارم اشکتون رو تونسته باشم در بیارم  Crying or Very sad
من که خودم سر درد شدم
خوب چطوره ؟
نظرات 5 + ارسال نظر
آینه جمعه 25 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 08:10 ق.ظ http://303030.blogfa.com

سلام.
خیلی جالب و خواندنی بود.
شاد باشید و برقرار...
ممنون که به وبلاگم سر زدید.
در هر صورت :
چشمها را باید شست/
جور دیگر باید دید..

کمند جمعه 25 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 10:20 ق.ظ http://rumor.persianblog.com

سلام شه ژالبه(چه جالبه)....واقعا ما با عینک خودمون به دنیا نگاه می کنیم...بدی ها وخوبی ها رو هم با معیار خودمون می سنجیم....موفق باشی

خنده تلخ یکشنبه 27 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 04:18 ق.ظ http://entezar1172.blogfa.com

یاهو
اللهم عجل لولیک الفرج
سلام بزرگوار
میلاد با سعادت رسول مکرم اسلام رحمه للعالمین محمد مصطفی (صلی الله علیه و آله) و سلاله پاکش ، رئیس مذهب عالم تشیع ، امام جعفر صادق (ع) را به محضر حجه بن الحسن (ع) و همه شیعیان علی الخصوص شما تبریک و شاد باش عرض میکنم.
خیلی عالیه
فقط دیگه به چشای خودمم اعتماد نمیکنم....
پایدار باشید
التماس دعا-یاحق

خنده تلخ جمعه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 06:48 ب.ظ http://entezar1172.blogfa.com

یاهو
اللهم عجل لولیک الفرج
سلام
اینجا هم که...........
پایدار باشید
التماس دعا-یاحق

رها یکشنبه 24 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 03:59 ب.ظ

چرا هیچ کدوم از عکسا باز نمیشن ؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد